Πρακτικα Συνελευσης 7/6


Σήμερα στην συνέλευση το κύριο θέμα ήταν «Η Παιδεία». Αρχικά έγινε μία ανάγνωση του κειμένου που ψηφίστηκε εχθές.

Αρχίσαμε την συνέλευσή μας με την τοποθέτηση ενός εκπαιδευτικού:

-Το σύστημα παιδείας αδρανοποιεί τους μαθητές. Στο Δημοτικό δεν τους μεταδίδουν τις γνώσεις που θα έπρεπε. Το κάθε τμήμα έχει από 30 παιδιά. Ακόμη πολλά παιδιά στη μέση της χρονιάς αγοράζουν βιβλία γιατί αναγκαζόμαστε από εντολή του Υπουργείου Παιδείας...
να τους δίνουμε επαναχρησιμοποιούμενα βιβλία.

-Τι είναι η παιδεία?

-Παιδεία είναι η απόκτηση γνώσεων και κριτικής σκέψης.

-Άλλο εκπαίδευση και άλλο παιδεία.

-Χωρίς παιδεία δεν υπάρχει εκπαίδευση, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δεν υπάρχει τίποτα. Τα βιβλία λένε πολλά μα λίγα είναι χρήσιμα από όλα αυτά.

-Η ύλη έχει κατεβεί μία τάξη πιο κάτω! Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα είναι πολύ δύσκολο για τα παιδία που πάνε του χρόνου στο Λύκειο. Ακόμη τα βιβλία δεν γίνετε να επαναχρησιμοποιούνται γιατί μέσα σε αυτά τα παιδιά γράφουν ασκήσεις. Επιπλέον πολλοί γονείς δείχνουν αδιαφορία για τα μαθήματα του Γυμνασίου και του Λυκείου. Τα παιδιά είναι αγχωμένα πολύ για μαθήματα που δεν έχουν ουσία.

Ενημέρωση: να μαζευτούνε μπροστά οι μαθητές για να έχουν τον πρώτο λόγο και να ακούνε.


-Εκπαίδευση είναι ένα σύστημα. Σύστημα είναι η αλληλοεπίδραση μιας ομάδας ανθρώπων.

-Ποιος είναι ο στόχος της παιδείας?

-Παιδεία είναι το σύνολο των γνώσεων που παίρνει κάποιος από το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό το σύστημα έχει πολλούς ιδεολογικούς θεσμούς. Τα παιδιά είναι το μέλλον.

-Ποια πρέπει να είναι η σχέση παιδείας-εργασίας?

-Καλό θα ήταν να δίνουμε και εμείς οι ίδιοι απαντήσεις στα ερωτήματά μας.

-Αφού η εκπαίδευση είναι σύστημα κατευθύνει τους μαθητές τι να κάνουν στην ζωή τους. Πρέπει να επιλέγει ο μαθητής τι μαθήματα να κάνει στο σχολείο. Όμως τα παιδιά έχουν την δυνατότητα αυτή; Η κοινωνία πλέον δεν θέλει έξυπνους ανθρώπους . Γιατί τα παιδιά είναι σε αυλές με κάγκελα; Φυλακισμένοι είναι; Οι μαθητές ασχολούνται  πολύ με τους υπολογιστές . Σπουδάζουν πλέον μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Μαθήτρια: Οι καθηγητές μας αναγκάζουν να ασχολούμαστε με ότι θέλουν. Δεν μας αφήνουν να επιλέξουμε.

-Κανένας από το σχολείο δεν είναι φυλακισμένος . Το σχολείο σε κατευθύνει επειδή έχει τις γνώσεις να το κάνει. Δεν σε αναγκάζει.

-Η κατάσταση αφορά όλους μαθητές.




-Μαθητής Β΄ Λυκείου: Ανησυχούμε για το μέλλον μας. Πρέπει να υπάρχει μάθημα ΣΕΠ. Οι καθηγητές είναι μεγάλοι ενώ πρέπει να υπάρχουν νεότεροι.

-Το πανεπιστήμιο διδάσκει τα ίδια στους νέους. Δεν έχουν σημασία οι γνώσεις αλλά το αν ο καθηγητής είναι κοντά στον μαθητής.

Άγγελος: Έχουμε από τις μαζικότερες συνελεύσεις σήμερα . Όλοι προσπαθούμε να ακούσουμε αυτόν που έχει τον λόγο. Καλό είναι να μην μιλάνε οι άνθρωποι μεταξύ τους σε πηγαδάκια την ώρα της συνέλευσης αλλά να μιλάνε ανοιχτά. Εκπροσωπώ μόνο τον εαυτό μου. Πήγα σε πειραματικό δημοτικό στην Ν. Σμύρνη , στην πρώτη δημοτικού υπήρχε μαθητής άλλης εθνικότητας. Δεν γνώριζε την ελληνική γλώσσα αλλά ήξερε μαθηματικά , ο δάσκαλος μας πήρε την πρωτοβουλία εκεί και το έβαλε  στην τρίτη τάξη . Σήμερα δεν γίνετε αυτό ο καθηγητής δεν αναγνωρίζει το φυσικό χάρισμα του μαθητή και δεν προσπαθεί να το προωθήσει σωστά. Δεν θα έπρεπε να έχουμε συγχωνεύσεις στα σχολεία και στα νοσοκομεία αλλά στα στρατόπεδα. Υποστηρίζω την άποψη του Κώστα ότι έπρεπε να αναπτυχθεί το μάθημα ΣΕΠ γιατί δεν δίνουμε μεγάλη σημασία σε αυτό το μάθημα ενώ θα έπρεπε.

-Όλα αυτά εξαρτώνται από την οικονομία . Ούτε από το κράτος ούτε από τους καθηγητές . Όλα αυτά καθοδηγούνται από τον οργανισμό ΟΑΣΑ.Ο άξονας του σχολείου πρέπει να δίνει δεξιότητες , το σύστημα όμως δεν το κάνει αυτό. Στόχος είναι η σύνδεση των δικαιωμάτων που θα έχουμε ανάλογα με το τι έχουμε τελειώσει. Η συζήτηση «Εκπαίδευση» αφορά όλη την κοινωνία. Πρέπει να γίνονται συχνά τέτοιες συζητήσεις παντού. Αν θέλουμε να πετύχουμε κάτι πρέπει να προσπαθήσουμε όλη η κοινωνία όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί , μαθητές ή φοιτητές.

-Να ξαναγίνει συνέλευση με θέμα την «Παιδεία». Την παιδεία την χαρακτηρίζει η ταξικότητα. Αλλιώς θα μπει ο μαθητής του βιομηχάνου και αλλιώς του αγρότη. Η ύλη έχει κατέβει πολλές τάξεις πιο κάτω με αποτέλεσμα ο μαθητής να μην μπορεί να αποδώσει.

-Πολλά παιδιά μετά το δημοτικό αφήνουν το γυμνάσιο και πάνε να δουλέψουν.

-Πρέπει να δίνετε η ευκαιρία στους μαθητές που έχουν δυνατότητα

-Τα παιδιά από ΕΠΑΛ δεν έχουν εύκολη επαγγελματική αποκατάσταση.

-Οι πανελλήνιες εξετάσεις πλέον να αλλάξουν μπορεί να πρέπει να καταργηθούν.

-Θα γίνονται στο μέλλον διακρίσεις στα άτομα για το που τελείωσαν π.χ δεν θα έχει τα ίδια δικαιώματα ο γιατρός που τελείωσε στα Ιωάννινα με αυτόν που τελείωσε στην Αθήνα.

-Πλέον δεν υπάρχουν οι σωστές ομάδες που θα ρυθμίζουν τα μαθήματα των μαθητών . Το 15 μελές στα σχολεία το μόνο που κάνουν πλέον είναι να διοργανώνουν εκδρομές. Έχουν χάσει τον ρόλο τους.  

-Πρέπει να υπάρχει αισιοδοξία. Μπορούμε να πετύχουμε. Είναι δύσκολο να προτείνουμε αλλαγές στο κράτος , πρέπει να προσπαθήσουμε εμείς.

-Προσπαθούν να περάσουν το Αγγλοσαξονικό σύστημα εκπαίδευσης. Κόβουν χρήματα από ομάδες – οργανισμούς που ρυθμίζουν την εκπαίδευση. ΠΟΥΛΑΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! Πλέον το εκπαιδευτικό σύστημα θα βγάζει άτομα με μη ολοκληρωμένες γνώσεις μόνο με τα απαραίτητα για να γίνουμε παραγωγικοί.

-Σαν μαθητής που ήμουν είχα και καλούς καθηγητές αλλά και καθηγητές που είχαν ψυχολογικά προβλήματα ερχόντουσαν μεθυσμένοι ή ήταν ρατσιστές. Πως ελέγχονται αυτοί οι άνθρωποι;

-Πολλοί μαθητές κλέβουν τους συμμαθητές τους στις εκδρομές μέσα από το σχολείο αναπτύσσετε η εγκληματικότητα.

-Παλιά η ποδιά είχε τα θετικά της. Όλοι φαινόμασταν ίδιοι, δεν ξεχωρίζαμε. Στο σχολείο παλιά πήγαιναν για να πάρουν ένα χαρτί. Τώρα γιατί πηγαίνουν;

-Στο σχολείο οι μαθητές πρέπει να παίρνουν γενικές γνώσεις! Όχι μόνο γνώσεις που θα τους χρησιμευόσουν στην επαγγελματική τους ζωή.

-Κάθε καθηγητής πρέπει να διδάσκει ότι έχει διδαχθεί στο πανεπιστήμιο. Πιστεύω πως οι πανελλήνιες πρέπει να καταργηθούν γιατί οι καθηγητές ασχολούνται με τα μαθήματα που θα δώσουν και όχι με όλα. Πρέπει να υπάρχουν και ανώτερες σχολές από τα πανεπιστήμια. Δεν πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες.

-Αν έχεις παραγωγή έχεις εργασία. Εμείς θέλουμε τέχνες.

-Δέχομαι το ρητό που λέει «το σύστημα της εκπαίδευσης είναι η εκπαίδευση του συστήματος» Δεν πρέπει να μιλάνε μόνο οι καθηγητές στην τάξη αλλά και οι μαθητές μεταξύ τους αλλιώς αυτό είναι αντικοινωνικό. Όταν ένας μαθητής διορθώσει τον καθηγητή οι καθηγητές βρίσκουν δικαιολογίες για να μην πέσουν στα μάτια των μαθητών. Αυτό που γίνετε στις πλατείες τελευταία μας εκπαιδεύει. Είναι ένας τρόπος που όλοι παίρνουν γνώσεις και τρόπος αυτογνωσίας.

Μαθήτρια: Φταίνε και οι μαθητές για όλα αυτά, υποβιβάζουν το σχολείο γιατί πιστεύουν πως θα τα μάθουν καλύτερα στο φροντιστήριο. Απαξιώνουν και από μόνοι τους θεσμούς αφού συμμαθητές μου πριν λίγους μήνες έφτασαν σε σημείο να πετάνε αυγά και λεμόνια στους καθηγητές. Οι μαθητές έχουν γίνει αγρίμια.

 -Ένα πράγμα μας ενώνει όλους οι κοινωνικοί αγώνες. Όλα αυτά που ειπώθηκαν προηγουμένως έχουν να κάνουν με αυτό που προωθεί το σύστημα , το καπιταλιστικό σύστημα, Άρα πρέπει να έχουμε όλοι κοινωνική μόρφωση για να λειτουργούν όλα σωστά.

-Δεν μπορούμε να πείσουμε το σύστημα να εξιχρονιστεί. Έτσι τους βολεύει να γίνετε.

-Αύριο υπάρχει η κινητοποίηση στο νοσοκομείο από τις 10:00 έως τις 20:00

-Πολλοί γονείς  έχουν ψώνιο με το πανεπιστήμιο. Οι γονείς πιέζουν τα παιδιά τους να πάνε πανεπιστήμιο. Ακόμα πολλοί μαθητές δεν μπορούν να κρίνουν πως μπορεί να περάσουν από την πιο υψηλή ως και την πιο χαμηλή σχολή. Τους καθηγητές δεν τους ελέγχει κανένας.

-Αυτό δεν είναι ψώνιο αλλά φόβος για το ότι στο μέλλον μπορεί να μείνουν άνεργοι.

-Πρόταση: Θα ήταν καλό να ζητήσει η κοινωνία όποιος θέλει να πολιτευτεί να πηγαίνουν σε δημόσια σχολείο τα παιδιά του και οι συγγενείς του μέχρι Α’ βαθμού να νοσηλεύονται σε δημόσια νοσοκομεία.

Άγγελος: Οι Έλληνες δεν θεωρούνται αμόρφωτοι. Για μα διαμορφώσουμε καλύτερα την παιδεία αρκεί οι γονείς να συμμετέχουν στις συνελεύσεις γονέων και κηδεμόνων για να συζητούν για τα θέματα αυτά και να προτείνουν εκεί τρόπους καλυτέρευσης. Για το ραδιόφωνο που είναι αυτοί που μιλάνε στο ραδιόφωνο και μιλάνε και λένε την άποψή τους ως εκπρόσωποί μας ; Να έρθουν εδώ να μας μιλήσουν. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς που είναι εδώ σήμερα.

-Ποτέ δεν υπήρχε σωστή παιδεία και όσο πάει χειροτερεύει. Πρέπει να αλλάξει η παιδία για να γίνει σωστό το εκπαιδευτικό σύστημα.

-Πρέπει να πάρουμε εμείς την υπόθεση στα χέρια μας.

- Υπάρχουν 3ωρες συνελεύσεις στα σχολεία για να συζητάνε οι μαθητές. Οι μαθητές φταίνε; Αυτό που φταίει είναι η νοοτροπία που έχει αποκτήσει από τους γονείς. Όλα είναι θέμα νοοτροπίας.

-Οι μαθητές πηγαίνουν φροντιστήρια γιατί οι καθηγητές δεν έχουν την ικανότητα να τους τραβήξουν το ενδιαφέρον.

-Οι μαθητές θεωρούν καλό τον καθηγητή ο οποίος δεν κάνει μάθημα.
Μαθητής: Ως προσωπική μου εμπειρία αλλιώς βλέπω το μάθημα όταν μου το διδάσκει ο καθηγητής που έχει όρεξη και αλλιώς κάποιος που δεν έχει και μιλάει όλο αυτός και όχι ο μαθητής.

-Οι πανελλήνιες είναι ο μόνος αξιοκρατικός τρόπος ώστε να μπει κάποιος σε πανεπιστήμια.

-Όλο το σύστημα αυτό υπάρχει επειδή το κράτος δεν θέλει φωτεινά μυαλά πλέον

-Δεν υπάρχει αξιοκρατία στην εκπαίδευση της Ελλάδας, πολλοί παίρνουν το πτυχίο τους πληρώνοντας.

-Είναι λάθος να υπάρχουν οι πανελλήνιες γιατί έτσι οι μαθητές λειτουργούν ως ρομπότ  όμως και η κατάργησή τους δεν είναι λύση. Το νέο σύστημα είναι περίεργο και δεν ξέρει ο μαθητής που θα καταλήξει.

-Το εκπαιδευτικό σύστημα έχει ελλείψεις από το νηπιαγωγείο και όχι μόνο στα λύκεια και στα πανεπιστήμια.

-Φταίει το γενικό σύστημα εκπαίδευσης για όλα αυτά και όχι ο μαθητής και ο καθηγητής. Δεν υπάρχει δωρεάν εκπαίδευση. Ναι μεν οι συνελεύσεις στα σχολεία είναι 3ωρες 3 φορές το χρόνο αλλά στην πλατεία είναι 3 ώρες κάθε μέρα.

-Οι περικοπές πρέπει να γίνουν και στους βουλευτές όχι μόνο στους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους.

Αραιώνει η συνέλευση αλλά μένουμε να συζητήσουμε σε πηγαδάκια.
Πετάμε τα σκουπίδια στις σακούλες που έχουμε τοποθετήσει.
Για αύριο δεν υπάρχει θεματική.
Νίκος: Να συζητήσουμε για τον αποκλεισμό της βουλής που θα γίνει από τους πολίτες.
Η συνέλευση ξεκινάει στις 21:00 να μην αργούμε κάθε βράδυ.
Δεν πάρθηκε σήμερα καμία απόφαση λόγω του θέματος της συνέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου